Emberkísérlet 1x1

Vegyél egy embert, aztán próbálj ki rajta valamit. Egyszerű, nem? Jelen esetben én vagyok a kiválasztott alany és olyan kedves vagyok magammal, hogy nem kínozni fogom magam (elvileg), hanem valami istenien fantasztikus dologba vágok bele. Ahogy valaki fogyókúrázik vagy épp egy új nyelvet tanul meg, én úgy döntöttem, hogy belevágok a saját challenge-embe és a kínai horoszkópomban javasoltak alapján fogom élni az életemet 30 napig. Legalábbis a sport terén. Mit kell tudni a kínai horoszkópról? Micsoda hókuszpókusz ez? Ahogy mondják, mindenki, amikor megszületik, akkor kap egy csomagot, amivel “dolgozik, gazdálkodik” az életében és vannak dolgok, amik mindenképpen megtörténnek vele, akár akarja, akár nem. Ez lehet jó meg rossz hír is, de ez van. Aztán van az embernek szabad akarata, ugye, amivel navigálja magát ebben az “útvesztőben” és próbálja kihozni a legjobbat mindenből, tudatosan vagy nem, de azért a törekvés az az, hogy jól éljünk. Na, ebben tud segíteni a kínai asztrológia is, ahogy a nyugati is. Szóval nekem azt mondta a csávó, aki csinálta az elemzésemet, hogy sport terén hagyjak fel a súlyzós edzéssel meg ilyenekkek és nyergeljek át a jógára vagy tai chire. Itt kiröhögtem, mert az egyszerű volt, hogy ne csináljak semmilyen súlyzós edzést, kb azonnal be is fejeztem az együttműködést a személyi edzőmmel, de hogy jóga meg tai chi?

peace_post_1.jpeg

Hát az nekem addig a halálom volt, annyira untam, hogy szavakban kifejezni nem lehet. Addigra már voltam talán 2-3 jóga órán, de az én gondolataim mindenhol jártak, csak a gyakorláson nem. Aztán tesómmal elkezdtünk bikram jógára járni, ott már jobban ment a gondolatok kordában tartása, mert jobban lekötött az, hogy a szememből az izzadtságot valahogy kitöröljem 2 ászana között - vagy hogy éppen ne pusztuljak el a melegtől. De az is abbamaradt, a miért nem is lényeges. Aztán jött a covid és itt a 4 fal között mit csináljon az ember lánya, hogy ne hízzon el teljesen és a lehető legegészségesebben jöjjön ki ebből a helyzetből, minden téren? Sport! Na és itt jött a youtube, meg az ott elérhető jóga órák. Itt találtam rá Travis Eliot óráira, ami pont azt hozta, amit “jósolt” nekem az asztrológus: olyan fizikai és szellemi kihívást, amit addig nem találtam meg semmilyen mozgásban. Innen indulok most és belevágok a 30 napos kalandba. A program neve: Yoga 30 for 30, amit annyi tesz, hogy 30 napon keresztül 30 perc jóga lesz mindennap. Többen kérdezték, hogy mit várok, mi lesz az eredmény? Őszintén, én egy dolgot szeretnék: kevesebb gondolatot és kiegyensúlyozottabb lelkiállapot. Kettő lett, maradhat. Honnan fogom tudni, hogy sikerült? Muszáj lesz éreznem. Még egy dologgal kiegészítem a programot: ebben a 30 napban mindennap meditálni is fogok 20 percet. Ehhez a headspace alkalmazást választottam, mert már próbáltam és hihetetlen eredményeket hozott. A meditálásról a következő posztban írok majd. Aki gondolja, tartson velem, még akkor is, ha lehet neki az utcai kerékpározás a passzoló sport.  

Kép innen