Mi az a kínai sorselemzés?

Mi a fittyfene is ez a kínai sorselemzés? Micsoda hókuszpókusz ez és miért higgyünk benne? Hinni nem kell benne, ugyanúgy, ahogy van, aki a gravitációban sem hisz vagy akár Istenben. Ez mindenkinek a saját döntése. De hogy mégis mi ez és mi fogott engem meg benne? Szerintem mindenki életében eljön az a pillanat, amikor úgy érzi, hogy nem tart az élete semerre vagy nem tudja merre tart és elkezdi a miérteket keresni az életében. A BaZi vagy kínai sorselemzés ebben tud irányt mutatni, fogódzkodót adni. A kínai metafizika 5 részből áll, ennek az egyik eleme a BaZi. Egy térkép az ember életéhez, amit ha okosan használ, akkor a legjobbat tudja kihozni magából. Sokan úgy tartják, hogy ez a diganózis az élethez, a Feng Shui pedig a gyógyszer, mint amit az orvos felír, amikor betegek vagyunk. Jön még mellé a tai chi, ami a testet tartja karban és a megfelelő chi áramlást segíti. Hozzáadódik még az arcolvasás és kínai orvoslás. Ez az 5 dolog az, amit kínai metafizika alatt értenek. Ha mind az 5 területnek a szakértői vagyunk, akkor elérjük a dato minősítsét, aminél nincs fentebb. 

bazi2.jpg

Én úgy kerültem kapcsolatba vele, hogy a nővérem elkerült Ázsiába kiküldetésre és javasolta, hogy nézzem meg ezt meg azt a videót, hátha találok benne valami hasznosat magam számára. Találtam is és gondoltam, hogy akkor én jól megcsinálom a saját képletemet és úgy kinézem a megoldásokat és elemézéseket majd a netről, mint a szél. Bele is ugrottam, tölöttem le a képletet, olvastam a könyvet, majd kb a 150. oldal után úgy éreztem, hogy nincs az az isten, hogy én ebből bármit is megértsek, ezért bejelentkeztem egy elemzésre. Na, ami ott történt, számomra az volt maga a csoda! 5 perc után olyan kérdéseket kaptam, amikről egy vadidegen ember nem tudhat és olyan válaszokat kaptam az életemmel kapcsolatban, amiket évek óta kerestem. Innentől kezdve én meg voltam véve. Teljesen lenyűgözött a rendszer, az egymásba fonódás és hogy minden mindennel összefügg. Hogyan? Az 5 elemre és ezek egymáshoz való viszonyára épül az egész. Fontos megjegyezni, hogy az egyik alaptétel az, hogy mindenkinek van egy eleve elrendelt sorsa, bizonyos dolgok meg fognak történni vele, bármit is csinál, de van ráhatása az életére, mert az élete a döntéseinek az eredménye. A BaZi pedig abban tud segíteni, hogy a jó dolgokból még jobbat hozzunk ki, a rossz dolgoknak pedig vegyük el az élét és minimalizáljuk a kárt. Másik alaptézis, hogy az ember élete olyan, mint egy fa. Három részre lehet osztani, a korona az, ahol azok a dolgok vannak, aik biztos megtörténnek velük, a törzse szimbolizája a környezetünket, a gyökere pedig a döntéseinket. Ebből is látszik, legalábbis szerintem, hogy van választásunk, ráhatásunk a dolgokra, de azért, hogy jobb legyen, azért igenis tennünk kell. Visszatérve az 5 elemre, ez a fa, a tűz, a föld, a fém és a víz. Ők folyamatosa körforgásban vannak, ugyanúgy, ahogy a természet is, ahogy az évszakok követik egymást, úgy követik ezek a elemek is sorban egymást. Minden elemhez tartozik 3 vagy 4 állat (a földhöz 4), amik ezekben az évszakokban teljesednek ki. A 12 állatról az előző posztban olvashattok. Ha érdekel, hogy hogy viselkedik egymással az 5 elem, tartsatok velem a következő posztban is. Miután ezeket átnéztük, után jönnek majd az elemek jellemzői, illetve az, hogy mit tartogat a 2020-as fém patkány éve! 

Kövess a facebookon is!

Kép innen